lördag 3 mars 2007

Månförmörkelse!

Nu har man stått på balkongen å kollat när månen skymdes. Den blev nästan helt röd av solen, läste nämligen om månförmörkelse i ett av lexikonen som jag fick av min syster å hennes karl i julklapp. (Tack syrran kanonbra böcker).
Det var lite roligt, kan inte minnas att jag har sett annat än solförmörkelse förut. Ska snart ut en stund igen å se när den kommer tillbaka.
Tyvärr så har jag kameran utlånad till min syster å hennes fästman för bröllopsbestyr, annars hade jag lagt in ett foto här.
Godnatt go vänner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

fin blogg kramar mamma

Cecilia sa...

jaha du syrran... själva orkade vi inte vara vakna för att se månförmörkelsen. men vi orkade upp för att se vasaloppsstarten i morse! =)
Kul att lexikonet kommer till användning. kramar

Jessi sa...

Tack mamma!
Syrran lexikonet är jättebra, kul att ni fick se starten det fick inte jag sov till halv ett. kramar till både mamma å syrran!!